X-Rebirth

Altaya

BdW-Veteran
Fazit für mich: Lieber ein paar günstige Early Access Titel oder Bundlegames von Indiedevs ausprobieren ;)
 

Volkwin

BdW-Veteran
So...teste es an^^
Ich verzweifele an dem Plot bei 'Canteranischen Nachhut'. Ich ballere was das Zeug hält, aber die erwischen mich jedes mal...
 

Volkwin

BdW-Veteran
Sooo...muss mal was dazu schreiben hehe

Die Atmosphäre ist schon Klasse gemacht in diesem Spiel...aber ich wollte es nicht glauben.. das ganze Prinzip des Spieles..also der Menü-Aufbau, diese Gamepad Integration und was dazu gehört, finde ich, ist total daneben.
Man kommt in den Menüs desöfteren, und das als Anfänger sowieso, durcheinander. Irgendwie nicht logisch aufgebaut. Handel hier, Verkäufer da...nicht schön aufgebaut.
Dann mit den Menüs... Beispiel man hat mehrere Verkäufer..und man will sich einen rauspicken... und man kommt über die 6te Position, muss man quasi wieder in ein Untermenü springen für die weiteren Verkäufer...total blöde gemacht...Dann wirst du angegriffen und musst so schnell wie möglich aus den Menüs rückwärts wieder raus...arghh... gehts nicht einfacher?
Auch mit den Waren An/Verkauf...ey das ist doch nicht übersichtlich.
Der Plot ist für Anfänger, und das war eigentlich der Sinn der Sache, nicht klar ersichtlich an manchen Stellen. Wieso führen die einen nicht einfach heran an das Game mit seinen Möglichkeiten und später kann man sich in der Sandbox austoben... keine Ahnung was die da geritten hat.
Na..ist nur meine Meinung....ich werde es erstmal weiter antesten und mal schauen wie lange mich die Atmosphäre einfängt ;-)
 

Volkwin

BdW-Veteran
Ich hab mal noch mehr rum gedaddelt^^
Was ja richtig cool ist, das man diese grosse Schiffe befehligen kann. Hab mir auch eines geentert und die stehen nun alle auf einem Fleck in DF.
Habe auch im Plot die 300 Nahrungseinheiten gekauft und bei diesem Solardingends abgeliefert. Hat der Kapitain alles selber gemacht ohne das ich es befehligen musste.
Allerdings geht die Quest mit den 300 nicht weg. Ich soll immer noch welche besorgen...*grummel*
 

Volkwin

BdW-Veteran
Sächt mol...hat einer von Euch eine Liste von Stationen, die man wo bauen kann? Ich finde keine, sondern nur Stationslisten, welche man bauen kann. Aber kein Vorschlag wo.
Ich blick das nämlich nicht, welche man wo bauen sollte.
Gerade erst auch gemerkt, das man aufpassen muss, welches Konstruktionsschiff man wo kaufen sollte um entsprechende Stationen zu bauen...
 

Volkwin

BdW-Veteran
Danke..Asche auf mein Haupt.. ich kenne den Link^^ Über Google kam da nicht viel..okay muss da mal genauer hinschauen :-) *träller*

Plot ist durch... also...man muss ja schon Geduld haben bei dem Game...Extremes^^
 

Volkwin

BdW-Veteran
X Rebirth Update 2.10 Released

• Improved dock info menu by marking enemy NPCs in red.
• Fixed incorrectly sorted NPCs in the dock info menu.
• Fixed CVs being unexpectedly relocated when rammed by boosting capital ships.
• Fixed item trader telling you about an "excellent choice" when you didn't buy anything.
• Fixed long range scanner effects not showing for distant objects.
• Fixed resource menu not opening for ship trader.
• Fixed mission finding player-owned objects as targets.
• Fixed several other small mission issues.
• Fixed architect not being set up correctly on plot CV.
• Fixed capital ships trying to use their jumpdrive when they should go through a gate directly.
• Fixed several cases of incorrectly oriented ship parts on the radar.
• Fixed issues with sending cargo collector drones from certain capital ships.
• Fixed Omicron Lyrae sectors not having an owner faction.
• Fixed inconsistent interact menu item positions.
• Fixed one cause of cargo collector drones having trouble launching/docking.
• Fixed event monitor sounds coming from the wrong direction in first person mode.
• Fixed text errors in German localisation.
• Fixed repair not being available for damaged objects when some sub-components are damaged.
• Fixed build duration and resources required when running a "partial" build (usually in response to missing components).
• Fixed build durations generally not taking into account production method and efficiency.
• Fixed repair resources not being calculated correctly.
• Fixed integrated sub-components sometimes being wrecked independently.
• Fixed various issues with visual build progress becoming inconsistent during building.
• Fixed inconsistent component states, both visual and functional, after destruction/repair in certain circumstances.
• Fixed NPCs on destroyed player platforms not being killed resulting in problems assigning new ones.
• Fixed problems with stop task and with clear shopping list not clearing the shopping list.
• Fixed pilots losing money when they are no longer in the squad when they finish their last planned trade.
• Fixed ships sometimes failing to line up correctly to trade offer docks, blocking trades.
• Fixed problems with drones not returning to dock.
• Fixed problems of losing reputation in wrong cases.
• Fixed various issues with upkeep and Secret Service missions.
• Fixed cases with missing target elements (especially for newly built stations).
• Fixed cases where a super-highway exit incorrectly showed a target element.
• Fixed target element at left side for the playership, when player is under cover.
• Fixed police ships sometimes attacking innocent objects.
• Fixed keeping PageUp/PageDown pressed down not cycling through target when being inside a drone.
• Fixed keeping Shift+F pressed down causing an FPS-drop.
• Fixed achievements for Hard difficulty not unlocking in some cases.
• Fixed several minor physics issues.
• Fixed one cause of "micro-stutter" during gameplay.
• Fixed several causes of occasional crashes.
• Various optimisations resulting in small performance improvements.
 
Oben