The Forest - Survival Game

Dolgran

BdW-Community
Ja, allen anschein nach ein hervorragendes Game. Habe auch schon viel darüber in diversen Foren lesen können. Wird für mich definitiv ein Pflichtkauf, allerdings will ich mich nicht mehr mit Alphas spoilern, daher warte ich mindestens noch bis zum Betarelease, eventuell sogar bis zur Final. Was der Entwickler bisher angekündigt hat, insbesondere im Bereich KI, ist mir einfach zu bedeutend, als dass ich das Spiel vor seiner weitestgehenden Fertigstellung spielen mag.
 

Volkwin

BdW-Veteran
Hab auch gerade ein LP gesehen, wo das speichern an sich getestet wird, weil es kürzlich erst eingebaut wurde. Es wird anscheinend nicht alles gespeichert. Es fehlten die Holzansammlungen, warum auch immer.
 

Dolgran

BdW-Community
Ist halt das alte Problem mit dem vergleichsweise neuen Early Access Phänomen. :) 7D2D fand ich diesbezüglich auch ziemlich übel. Wenn die Entwickler dringend das Geld brauchen, kauf ich die Spiele im Zweifelsfalle direkt, aber zocke dann halt trotzdem erst 6 Monate später.
 

Volkwin

BdW-Veteran
Das blöde ist ja..man sieht es jetzt, man will es JETZT haben und kauft es... dann ärgert man sich rum..wenn das Spiel fertig ist nach langer Zeit, schaut man es nicht mehr an *lol*
Ist bei mir zumindest so... 7D2D, Starmade...and so on^^
 

Dolgran

BdW-Community
Ja genauso ist es bei mir eigentlich auch, darum versuche ich mich halt entsprechend zu disziplinieren und zu warten. Das grandiose an Early Access und Kickstarter ist ja, dass wir dadurch geniale Spiele bekommen, die die Industrie uns niemals liefern würde. Man muss nur geduldig genug sein, zu warten bis die Spiele auch wirklich "fertig" sind.
 

Altaya

BdW-Veteran
aha, ich glabe ich habe das mit sonem grausigen Game verwechselt, das ganz negativ getestet wurde und von dem ich auch schon review auf Youtube gesehen habe. Da gings auch um survival im Wald. Aber dann muss ich mir das mal ansehen... kommen hoffentlich keine Zombies vor ?
 

Volkwin

BdW-Veteran
ne keine Zombies..kann die auch nicht mehr sehen.... sind Kanibalen.. aber sehr interessant gemacht. gugst du LP's :)
 

Dolgran

BdW-Community
aha, ich glabe ich habe das mit sonem grausigen Game verwechselt, das ganz negativ getestet wurde und von dem ich auch schon review auf Youtube gesehen habe. Da gings auch um survival im Wald. Aber dann muss ich mir das mal ansehen... kommen hoffentlich keine Zombies vor ?

Glaube du meinst das hier:

http://www.gamestar.de/spiele/the-stomping-land/artikel/the_stomping_land,51030,3056437.html

Wobei da ja die Anlagen ganz gut sein sollen. Der aktuelle Entwicklungsstand ist halt nur niedrig.

Ich gehe mich jetzt erstmal richtig gruseln und zocke Dead Space 3, was schon seit ein paar Monaten auf meinem Origin-Account der Anzockung harrt. :)
 

Volkwin

BdW-Veteran
Und schon einer das Update 0.02 angetestet. Die haben da einiges anscheinend verbessert:

New features and gameplay tweaks:

  • Sharks
  • Simple raft now buildable via book (No Sail yet!)
  • Walls can now snap to form floors and roofs (experimental, can defy gravity)
  • New suprise item added to yacht
  • When being knocked out for first time you will now wake up in a random cave
  • Lowered fall damage amount
  • Birds can be killed with fire
  • Stamina recharge now takes longer
  • You can now block attacks with the red plane axe by holding down right mouse button
  • Timmy taken scene a little more dramatic, better lighting, sparks
  • Lowered intensity and range of fire light
  • Lowered health on turtle
  • Improved fish movement
  • Increased range of lighter
  • Enemies will drag downed friends out of danger again
  • Females will sometimes freak out at dying family members

Performance:

  • Improved load times
  • Reduced stutter
  • Overall performance increases
  • Big memory optimizations, should help crashing on some pc’s
  • Improved cave wall memory usage
  • Dropped sticks and rocks are now pooled and shouldn’t increase memory over time
  • Optimized hud rendering (10% faster on cpu)

World:

  • Improved lake water swim zones
  • Ocean swim zones now correctly rise and fall with tide
  • Underwater visuals improved
  • Improved terrain in some areas, reduced lumpiness in rocky area, fixed issues with caves poking through terrain
  • Fixed super deep ponds that could kill players by falling into them
  • Small old boat collision added
  • Plane exterior collision added
  • Improved balance on some grass textures (less bright)
  • Lowered top heavy pine tree to be easier to cut
  • Lots of small material/texture tweaks
  • Sunset/sunrise made brighter
  • Beach cave entrances made bigger and easier to enter
  • Improved world collision in some areas
  • Improved low resolution mountain textures
  • Improved terrain rendering and missing specular
  • improved cave lighting and details (caves 4,5)

Bugs:

  • Fixed countdown timer not taking different time zones into account
  • Fixed some spelling mistakes in tutorials and in survival book
  • Fixed shelter on fire spawning infinite logs
  • Fixed bug where day count was 1 more than it should be
  • Fixed issue where sticks,rocks and logs needed could go to -1
  • Fixed not switching back to default weapon after holding lizard, rabbit or fish
  • Fixed player not colliding with things tagged ‘Prop’
  • Fixed light leaking into parts of some caves
  • Fixed bug where you couldn’t cook multiple times on same campfire
  • Fixed spear being able to cut down trees
  • Fixed ponds flickering at certain distances
  • Fixed some items not being saved in inventory when game is loaded (some might still vanish, expect more saving fixes/improvements soon)
  • Fixed log holder not saving logs on load/save
  • Fixed twinberries not having eat icon and having wrong leaf texture
  • Fixed bloody tables in cave not being cut out of nav mesh
  • Fixed lizard and rabbit skin triggers not being connected to ragdoll body
  • Removed extra set of teeth and eyes appearing behind Timmy
  • Chopping dead bodies no longer results in player flying into the air
  • Animals no longer spawn multiple copies if on fire
  • Cannibals shouldn’t run underwater or follow player out to the boat (they might run a little bit into water however)
  • Fixed some bushes missing vertex colors when cut
  • Fixed birds landing in sky, improved bird a.i. and performance
 
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